Sonraki yamada planlanan 26 değişiklik [10.16]

League of Legends’ta her yama oyuncuları heyecanlandırır. Kiminin ana şampiyonu güç kaybedip oyuncuyu üzer, kiminin alternatif şampiyonu güç kazanıp oyuncu için yeni bir opsiyon haline gelir. Değişmeyen tek şey vardır; Vadi’deki rekabet ve bitmek bilmeyen bahaneler.

10.16 yaması için planlanan değişikliklerin listesini aşağıda bulabilirsin. Bunların her birinin kısmen onaylı değişiklikler olduğunu söyleyebilirim. Bu yamada şampiyonlar açısından yüklü değişiklikler yer alacak. Toplam 10 nerf ve 15 buff ile karşılaşacağız.

Genel

Genel değişiklikler haritada, rünlerde, büyülerde, yaratıklarda ve diğer noktalarda yapılan değişiklikleri içerir. Bunlar oyunun gidişatına doğrudan etki edecek değişikliklerdir. Dolayısıyla her birisini detaylı bir biçimde incelemek isteyebilirsin.

  • Yeni Şampiyon: Yone
    • Bir aksilik olmazsa 10.16 yaması ile birlikte 150. şampiyon Yone oyuna eklenmiş olacak.

Nerf (Güç Kaybı)

10.16 yaması için yapılan planlara göre toplamda 10 şampiyon güç kaybedecek. Bunlar herhangi bir önem sırası gözetmeksizin Sett, Volibear, Karthus, Kha’Zix, Syndra, Nocturne, Ashe, Karma, Bard ve Nautilus şeklinde. Belki ilerleyen yamalara hazırlık olması için yeni şampiyonlar denemeye başlayabilirsin.

  • Sett
    • W – Yeteneğin hasar miktarı 80-180 değerinden 80-160 değerine düşürüldü.
    • E – Yeteneğin hasar miktarı 50-170 değerinden 50-130 değerine düşürüldü.
  • Volibear
    • Q – Yeteneğin kazandırdığı hareket hızı %15-35 değerinden %10-26 değerine düşürüldü.
  • Karthus
    • Q – Yeteneğin AP (yetenek gücü) oranı %35 değerinden %30 değerine düşürüldü.
  • Kha’Zix
    • Q – İzolasyon bonus hasarı toplam AD (saldırı gücü) miktarının %120 oranından %110 oranına düşürüldü.
  • Syndra
    • Q – Yeteneğin hasar miktarı 70-230 değerinden 70-210 değerine düşürüldü.
  • Nocturne
    • Pasif – Yeteneğin bekleme süresi 10 saniyeden 14 saniyeye çıkarıldı.
    • Pasif – Canavarlara ve şampiyonlara karşı basit saldırıların geri kazanımı 2 saniyeden 3 saniyeye çıkarıldı.
  • Ashe
    • Q – Yeteneğin saldırı hızı %20-60 oranından %20-40 oranına düşürüldü.
  • Karma
    • Q – Yeteneğin mana tüketim miktarı 50-70 değerinden 65 değerine sabitlendi.
    • Q – Yeteneğin bekleme süresi 7-5 saniyeden 7 saniyeye sabitlendi.
  • Bard
    • Nitelik – Temel can miktarı 575 değerinden 560 değerine düşürüldü.
    • W – Tam güç can yenileme miktarı 70-230 değerinden 55-215 değerine düşürüldü.
  • Nautilus
    • W – Yeteneğin kalkan miktarı 60-100 değerinden 45-85 değerine düşürüldü.

Buff (Güç Kazanımı)

10.16 yaması için yapılan planlara göre toplamda 15 şampiyon güç kazanacak. Bunlar herhangi bir önem sırası gözetmeksizin Fiora, Jax, Evelynn, Hecarim, Skarner, Ziggs, Akali, Neeko, Veigar, Yasuo, Tristana, Lucian, Miss Fortune, Morgana ve Rakan şeklinde. İlerleyen yamalarda rahat etmek istiyorsan bu şampiyonlara şimdiden bir göz atmanı öneririm.

  • Fiora
    • Q – Yeteneğin bekleme süresi 16-8 saniyeden 13-6 saniyeye düşürüldü.
    • Rakibe isabet ettiğinde geri kazanımın oranı %60 değerinden %50 değerine düşürüldü.
  • Jax
    • E – Yeteneğin bekleme süresi 16-8 saniyeden 14-8 saniyeye düşürüldü.
  • Evelynn
    • Q – Yeteneğin bekleme süresi 8 saniyeden 4 saniyeye düşürüldü.
    • Q – Bir canavara vurduğunda bekleme süresi kazanımı kaldırıldı.
  • Hecarim
    • E – Yeteneğin kazandırdığı hareket hızı oranı %25-75 değerinden %25-100 değerine çıkarıldı.
  • Skarner
    • Q – Yeteneğin mana tüketim miktarı 15 değerinden 10 değerine düşürüldü.
    • Q – Yeteneğin toplam AD (saldırı gücü) oranı 0.15 değerinden 0.2 değerine çıkarıldı.
  • Ziggs
    • Pasif – Yeteneğin AP (yetenek gücü) oranı %30-50 değerinden %50 değerine sabitlendi.
    • Pasif – Kulelere verilen hasar miktarı %200 değerinden %250 değerine çıkarıldı.
  • Akali
    • E – Yeteneğin hasar türü fiziksel hasardan büyü hasarına dönüştürüldü.
  • Neeko
    • Q – Yeteneğin başlangıç hasarı 70-250 değerinden 80-260 değerine çıkarıldı.
    • Q – Yeteneğin tohum (bloom) hasarı 35-115 değerinden 45-125 değerine çıkarıldı.
  • Veigar
    • Nitelik – Temel MR (büyü direnci) miktarı 30 değerinden 32 değerine çıkarıldı.
  • Yasuo
    • Nitelik – Temel MR (büyü direnci) miktarı 30 değerinden 32 değerine çıkarıldı.
    • R – Bonus AD (saldırı gücü) oranı %150 değerinden %175 değerine çıkarıldı.
  • Tristana
    • E – Yeteneğin hasar miktarı artık her %2 kritik şansı başına %1 oranında artış gösterecek.
  • Lucian
    • Q – Yeteneğin hasar miktarı 85-255 değerinden 95-235 değerine çıkarıldı.
    • R – Yeteneğin her mermi başına hasar miktarı 20-30 değerinden 24-36 değerine çıkarıldı.
  • Miss Fortune
    • Nitelik – Temel AD (saldırı gücü) miktarı 50 değerinden 52 değerine çıkarıldı.
  • Morgana
    • Q – Yeteneğin bekleme süresi 11 saniyeden 10 saniyeye düşürüldü.
  • Rakan
    • R – Yeteneğin kazandırdığı hız miktarı %50 değerinden %75 değerine çıkarıldı.

Kaan Karadeniz

Bir oyuncu olarak League of Legends maceram 2. sezon öncesi dönemle başladı ve 5. sezon ile son buldu. O tarihten itibaren daha çok veriler, analizler, öne çıkanlar, değişik fikirler ve e-spor ile ilgileniyorum. Kısacası bir oyuncu olmaktan çok elde edindiğim birçok bilgiyi paylaşan biriyim.

İlgili Makaleler

Yorum Yap

Başa dön tuşu
Kapalı