Sonraki yamada planlanan 18 değişiklik [10.12]

League of Legends’ta her yama oyuncuları heyecanlandırır. Kiminin ana şampiyonu güç kaybedip oyuncuyu üzer, kiminin alternatif şampiyonu güç kazanıp oyuncu için yeni bir opsiyon haline gelir. Değişmeyen tek şey vardır; Vadi’deki rekabet ve bitmek bilmeyen bahaneler.

10.12 yaması için planlanan değişikliklerin listesini aşağıda bulabilirsin. Bunların her birinin kısmen onaylı değişiklikler olduğunu söyleyebilirim. Sadece rakamlarda bir takım farklılıklar görebilirsin. Her neyse uzatmadan planlanan tüm değişikliklere şöyle kısaca bir göz atalım.

Genel

Genel değişiklikler haritada, rünlerde, büyülerde, yaratıklarda ve diğer noktalarda yapılan değişiklikleri içerir. Bunlar oyunun gidişatına doğrudan etki edecek değişikliklerdir. Dolayısıyla her birisini detaylı bir biçimde incelemek isteyebilirsin.

Bulut Vadisi

  • Hareket hızı – Mücadele dışındayken rüzgarlı alanlarda hareket hızı %35 artacak.
  • Scryer’s Bloom – Ana bölge kapılarının dışına ve üçlü çalılık bölgelerinin yakınına yerleştirilecek.

Alev Vadisi

  • Blast Cone – Ana bölge kapılarının dışına ve Gromp bölgelerinin yakınına yerleştirilecek.

Hayalet

  • Hareket hızı – %28-45 oranından %20-40 olarak değiştirildi.
  • Bekleme süresi – 180 saniyeden 210 saniye olarak değiştirildi.
  • 2 saniyelik ivme kazanma özelliği kaldırıldı; artık anında etki gösterecek.
  • Büyü aktifken şampiyon öldürme durumunda süresine 4-7 saniye daha eklenecek.

Muhafız

  • Etki menzili – 175 değerinden 350 değerine çıkarıldı.
  • Harekete geçme koşulu – Son 2.5 saniyede 75-200 arası hasar veya ölümcül hasar olarak değiştirildi.
  • Kalkan – 70-150 değerinden 80-200 değerine çıkarıldı.
  • Hareket hızı kazandırma özelliği kaldırıldı.

Yırtıcı

  • Bekleme süresi – 150-100 saniyeden 100-70 saniye olarak değiştirildi.
  • Hasar miktarı – 60-180 (+0.4 AD)(+0.25 AP) değerinden 30-90 (+0.2 AD)(+0.1 AP) olarak değiştirildi.
  • Oyuna bekleme süresinde başlama özelliği kaldırıldı.
  • Hareket hızı – %45’e doğru yavaşlayan hareket hızı yerine %45’e doğru hızlanan hareket hızı kazanacak.
  • Bonus hasar sadece rakip şampiyonlara uygulanabilecek.
  • Av süresi – 15 saniyeden 10 saniyeye düşürüldü.

Gözü Kara

  • %10 sıvışma ve %10 yavaşlatma direnci etkisi kazanacak.
  • Bu oranlar kaybedilen cana göre artış gösterecek.
  • %30 can barajına ulaşıldığında %20 sıvışma ve %25 yavaşlatma direnci kazanılacak.

Kan Tadı

  • Buff ikonu eklenecek ve rünün ne zaman aktif olduğu daha rahat görülebilecek.

Hızını Al

  • Hareket kısıtlaması uygulanan rakibe karşı hareket hızın %7.5 artış gösterecek.
  • Kitle kontrolünü uygulayan şampiyon sen olursan bu etki iki katına çıkacak.

Nerf (Güç Kaybı)

10.12 yaması için yapılan planlara göre toplamda 5 şampiyon güç kaybedecek. Bunlar herhangi bir önem sırası gözetmeksizin Varus, Yasuo, Cassiopeia, Fiddlesticks ve Trundle şeklinde. Belki ilerleyen yamalara hazırlık olması için yeni şampiyonlar denemeye başlayabilirsin.

Varus

Cassiopeia

  • Nitelik – Taban can miktarı 575 değerinden 560 değerine düşürüldü.
  • Nitelik – Taban zırh miktarı 20 değerinden 18 değerine düşürüldü.
  • Nitelik – Taban büyü direnci miktarı 30 değerinden 34 değerine çıkarıldı.

Fiddlesticks

  • W – Yeteneğin minyon birliklerine verdiği hasar %60 oranından %50 oranına düşürülecek.

Trundle

  • W – Yeteneğin kazandırdığı hareket hızı %30-50 oranından %20-52 olarak değiştirildi.

Varus

  • Nitelik – Seviye başına kazandığı AD miktarı 3.11 değerinden 3 değerine düşürüldü.
  • Q – Toplam AD oranı 1.1 (1.65 maksimum dolum) değerinden 1 (1.5 maksimum dolum) değerine düşürüldü.

Yasuo

  • Nitelik – Taban can miktarı 523 değerinden 490 değerine düşürüldü.
  • Pasif – Kazandırdığı kalkan miktarı 110-510 değerinden 130-530 değerine çıkarıldı.
  • W – Yeteneğin bekleme süresi 26-18 saniyeden 30-18 saniyeye yükseltildi.

Buff (Güç Kazanımı)

10.12 yaması için yapılan planlara göre toplamda 5 şampiyon güç kazanacak. Bunlar herhangi bir önem sırası gözetmeksizin Akali, Senna, Xayah, Brand ve Viktor şeklinde. İlerleyen yamalarda rahat etmek istiyorsan bu şampiyonlara şimdiden bir göz atmanı öneririm.

Akali Senna Brand

Akali

  • Q – Yeteneğin hasar miktarı 25-125 (%65 toplam AD)(+%60 AP) değerinden 30-130 (%65 toplam AP)(+%60 AP) değerine yükseltildi.

Brand

  • Pasif – Alevlendirilmiş birlikleri öldürmede mana yenileme miktarı 6-18 değerinden 10-30 değerine çıkarıldı.

Senna

  • Nitelik – Saldırı hızı oranı 0.2 oranından 0.35 oranına çıkarıldı.
  • Pasif – Öldürmelerle elde edilen ruh olasılığı %2 oranından %8.33 oranına çıkarıldı.

Viktor

  • Q – Basit saldırı AP oranı %55 değerinden %60 değerine çıkarıldı.
  • Q – Kazandırdığı AP kalkanın oranı %15 değerinden %20 değerine çıkarıldı.
  • Q – Güçlendirilmiş AP kalkanının oranı ise %24 değerinden %32 değerine çıkarıldı.

Volibear

  • Q – Yeteneğin kazandırdığı hareket hızı %10-30 oranından %15-35 oranına çıkarıldı.
  • E – Yeteneğin verdiği bonus hasar miktarı 60-180 (+%7-13 rakibin maksimum canı) değerinden 80-200 (+%11+15 rakibin maksimum canı) değerine yükseltildi.
  • Şampiyonlar harici hasar miktarının üst sınırı tüm seviyelerde geçerli olmak kaydıyla 50 değerinde artırıldı.

Xayah

  • R – Yeteneğin taban hasar miktarı 100-200 değerinden 125-375 değerine çıkarıldı.

Kaan Karadeniz

Bir oyuncu olarak League of Legends maceram 2. sezon öncesi dönemle başladı ve 5. sezon ile son buldu. O tarihten itibaren daha çok veriler, analizler, öne çıkanlar, değişik fikirler ve e-spor ile ilgileniyorum. Kısacası bir oyuncu olmaktan çok elde edindiğim birçok bilgiyi paylaşan biriyim.

İlgili Makaleler

Yorum Yap

Başa dön tuşu
Kapalı