9.24 yamasıyla gelecek 9 olası değişiklik

9.24 yamasıyla gelecek olası değişiklikler neler? Yeni şampiyon Aphelios, Senna, Braum, Yuumi ve Kassadin değişikliklerine kadar her şey burada.

Öncelikle bu yazıyı yazıp yazmama konusunda kararsız kaldığımı belirtmeliyim. 9.24 yaması son çıkarılan 9.23 yamasının bozduğu şeyleri düzeltecek diyebilirim. Ancak değişikliklerin tamamı net değil. Aşağıda paylaştıklarımın bir kısmını göremeyebilir veya daha fazlasıyla karşılaşabiliriz. Dolayısıyla notları okurken bunları göz önünde bulundurmaya çalışmanı öneririm.

1. Sugar Rush, Dawnbringer, Nightbringer Kostümleri

Çok kostüm var ve açıkçası hepsinin bu yama ile birlikte gelmemesi sürpriz olmaz. Özellikle Nightbringer serisinin Aphelios’un çıkış tarihi net olmadığı için bir başka tarihe kalabilir. Çünkü bu yama kapsamında 9.24b adını taşıyan bir ara yama söz konusu olacak. Hangilerinin gelip gelmeyeceğini gerçekten kestiremiyorum ama hazırda bekleyen kostümler açısından tam liste aşağıdaki gibi:

Sugar Rush, Dawbringer, Nightbringer serileri ve Hextech ailesine yeni bir üye. Hepsi ilgi çekici görünüyor ama muhtemelen “Bunların Türkçe isimleri neler?” diye soracak olabilirsin. E-spor dışında Türkçe kaynakları çok fazla takip etmediğim için bilmiyorum. Her bir kostümün yanında yer alan video bağlantısına tıklayarak kostümleri daha yakından inceleyebilirsin.

2. Aphelios (Yeni Şampiyon)

Aphelios lige renk katacak bir şampiyon olacak. Diğer şampiyonlara göre biraz daha farklı olduğunu unutmamak gerek. Çünkü elinde dört yerine aslında üç yetenek olacak. Türlü türlü silahlar arasında seçimler yapman gerekecek. Kısacası, çok farklı senaryolarla baş başa kalabilirsin. Her zaman en doğru anda en doğru kararı almak zorundasın.

Bu şampiyonun gerçek anlamda çok kolay oynanabilir bir şampiyon olacağını düşünmüyorum. Dolayısıyla oyuncular arasında büyük bir beceri farkı olacak. Rekabetçi oyunlarda çok ama çok daha farklı senaryoların işleyecek olduğundan eminim. Fakat beceri seviyesinin düşük olduğu maçlarda bu şampiyonu tam anlamıyla etkili kullanabilmek mümkün olabilecek mi? İşte bundan pek emin değilim.

3. Rün Değişiklikleri

Yenilmez denilen rün 9.23 ile epey bir bozuk duruma gelmişti. Riot Games müdahale konusunda çok fazla gecikmedi. Sezon öncesi dönemde yapılmış bu değişikliği aslında pek fazla büyütmemek gerektiğini düşünüyorum. Basit bir biçimde menzilli şampiyonlarda yenilenen can oranı %8’e ve güçlendirmenin etki süresi 6 saniyeye düşürüldü.

Prototip: Heptaş gerçekten gelecek vaadi olan bir rün. Doğru ellerde bu ründen destek almak inanılmaz derecede ödüllendirici olacak. Bu ründe dengeleme anlamında bir değişiklik olmayacak. Sadece mekanik anlamda bir değişiklik söz konusu. Artık belirli koşullar sağlandığında devreye girmesi çok daha kolay olacak ve kullanan oyuncuya avantaj sağlayacak. Örneğin:

  • Rakibin yanında olmadığın zaman Yırtıcı rününü elde etmen çok daha kolay olacak.
  • Yakınında düşük cana sahip şampiyonlar olduğunda Kara Hasat rününü elde etme şansın daha yüksek olacak.
  • Yakınında düşük cana sahip şampiyonlar olduğunda ve saldırı gücü veya saldırı hızı odaklı bir build seçtiğinde Keskin Sağanak rününü elde etme şansın daha fazla olacak.
  • Rakiplerinin canı yüksek olduğunda Yenilmez rününün devreye girme şansı daha fazla olacak.

4. Vadi’nin Alameti

rift herald

Yeni sezonda yapılan değişiklikler ile haritadaki güç dengelerini biraz bozdu. Oyuncular artık alt koridora daha fazla önem vermeye başladılar. Bunda tek başına haritada yapılan değişikliklerin etkili olduğunu söylemek mümkün değil. Birkaç değişikliğin bir araya gelmesiyle oyuncuları bu tür stratejilere iten çeşitli fırsatların olduğunu söyleyebilirim.

Örneğin, Vadi’nin Alameti veya popüler adıyla Rift Herald için yapılan dengeleme değişiklikleri onu güçlü bir hedef olmaktan çıkarmıştı. Çünkü alt koridorda yer alan ejderin alınması çok daha fazla avantaj getiriyor diyebilirim. Bu nedenle ufak bir değişiklik yapıldı; Vadi’nin Alameti’nin kafa vuruşu hasarı yükseltildi. Bu haritadaki dengeleri tekrardan eşit düzeye getirebilecek bir değişiklik olabilir.

5. Şampiyon Dengelemeleri: Üst Koridor

akali rehberi

9.24 yamasıyla birlikte gücünü kaybedecek 3 tane üst koridor şampiyonu söz konusu. Bunlar sırasıyla Akali, Garen ve Ryze olacak. Bu şampiyonların uzun zamandır bir problem olduklarını unutmamak gerek. Dolayısıyla bunlarda yapılan değişikliklerin son yamada gelenlerle ilişkilendirmek çok mantıklı olmayabilir. Daha fazla detay için aşağıdaki notları inceleyebilirsin:

  • Akali’nin Q yeteneğiyle oluşan isabet kutucuğu kaldırılacak. Ayrıca Q yeteneğinin 5. seviyede minyon birliklerine verdiği hasar miktarı 125’e düşürülecek. Bunun Akali oyuncuları için büyük bir problem olacağını söyleyebilirim çünkü minyon temizlemek eskisi kadar kolay olmayacak.
  • Garen’in E yeteneği kullandığında dönüşlerdeki saldırı hızı oranı %25 olacak. Ayrıca E yeteneğinin verdiği hasar 6.6 seviyesine düşürülecek. Bu değişiklikler Garen’in gücünü azaltacak ancak fazlasını beklememek gerek çünkü üst koridorda etkili olmaya devam edecek.
  • Ryze’ın Q yeteneğinin verdiği hasar azaltıldı. Dolayısıyla artık 65-165 aralığında olacak. Bunun küçük bir değişiklik olduğunu söyleyebilirim. Çok fazla bir şeyi etkilemeyeceğini düşünüyorum.

6. Şampiyon Dengelemeleri: Orman

amumu rehberi

9.24 yamasıyla birlikte 2 tane orman şampiyonu güç kazanacak. Bunlar sırasıyla Amumu ve Rammus olacak. Bu şampiyonlar uzun zamandır en iyi şampiyonlar arasında bir yukarı, bir aşağı hareket eden şampiyonlardı. Dolayısıyla tam anlamıyla dengede olduklarını söylemek mümkün değildi. Artık kendilerini metada daha sık görebiliriz. Daha fazla detay için aşağıdakileri inceleyebilirsin:

  • Amumu’nun Q yeteneğinin bekleme süresi 10-8 şeklinde olacak. Bu değişiklik Q yeteneğini daha sık kullanması anlamına geleceği için özellikle koridor baskınlarında daha iyi olabileceğini unutmamak gerek.
  • Rammus’un E yeteneğinin bekleme süresi 12-10 şeklinde olacak. Ayrıca seviye başına elde ettiği can miktarı 95 düzeyine çıkarılacak. Bu şampiyonun eskisinden daha etkili olacağını söyleyebilirim. Fakat meta açısından büyük değişiklikler söz konusu olmayabilir.

7. Şampiyon Dengelemeleri: Orta Koridor

kassadin rehberi

9.24 yamasıyla birlikte orta koridorda 1 şampiyonun net bir şekilde güç kaybedeceğini söyleyebilirim. Bu şampiyon ise Kassadin olacak. Yapılan değişiklikleri acımasız olarak nitelendirmem mümkün değil. Ama orta koridor için sadece buna odaklanmak gerektiğini düşünmüyorum. Ayrıca Corki ve Azir için getirilmesi planlanan güçlendirmelerin iptal edildiğini belirtmeliyim. Daha fazla detay için aşağıdaki notları inceleyebilirsin:

  • Kassadin’in Q yeteneğinin bekleme süresi 11-9 şeklinde olacak. Ayrıca W yeteneğinin mana kazandırma oranı %4-6 düzeyinde olacak. Her ne kadar değişiklikler çok alt düzeyde gözükse bile meta açısından bunun çok can yakıcı olduğunu söyleyebilirim.

8. Şampiyon Dengelemeleri: Alt Koridor

sivir nasıl oynanır build

9.24 yamasıyla birlikte alt koridorda sadece 1 şampiyonda değişiklik olduğunu söyleyebilirim. İşin güzel tarafı bu şampiyon Sivir olacak. Sivir için işin problemli yanlarının neler olduğunu biliyor olmalısın. Özellikle hasar takası konusunda zaman zaman geri kaldığını ve bir türlü rekabetçi düzeyde karşıdaki şampiyonla yarışamadığını hatırlatmak isterim. Aşağıdaki ufak değişiklik bir şeyleri düzeltebilir:

  • Sivir’in taban saldırı gücü miktarı 63 düzeyinde çıkarıldı. Çok ufak bir değişiklik gibi gözükebilir. Fakat meta konusunda biraz hareketlenme olacağını söyleyebilirim. Bu şampiyon metada birkaç adım yukarı çıkabilir.

9. Şampiyon Dengelemeleri: Destek

yuumi ct counter

9.24 yamasıyla birlikte destek rolünde epey bir hareketlilik olacak. 3 şampiyon güçlendirme alırken 1 şampiyon güç kaybedecek. Bu değişiklikler sonrasında alt koridorda durumun biraz daha dengeli olabileceğini söyleyebilirim. Ancak metada nelerin değişeceğini şampiyonların ve oyuncuların reaksiyonları gösterecek.

  • Senna’nın her seviye elde ettiği can miktarı 75’e çekilecek. Pasif yeteneğindeki ruh düşürme olasılığı %1.67 civarına çekilecek. Şampiyon klonları artık ruh düşürmeyecek. Dost Bard artık Q yeteneğiyle ruhları öldüremeyecek.
    • Buna ek olarak Q yeteneğinin hasar miktarı 40-160 seviyesine düşürülecek.
    • W yeteneğinin hareketsiz bırakma etki süresi 1.25-2.25 saniyeye düşürülecek.
    • R yeteneğinin hasar ve kalkan için yetenek gücü oranı %0.5 olacak.
  • Yuumi’nin pasif yeteneği aynı zamanda seviyeye göre mana yenileyecek. Kazandığı kalkan miktarı ise maksimum 400 düzeyine ulaşabilecek.
    • Q yeteneğinin harcadığı mana miktarı yükseltilecek, yetenek gücü oranı azaltılacak ve güçlendirilmiş hasarı yükseltilecek. Ayrıca yeteneğin gidiş süresi azaltılacak.
    • W yeteneği boştayken geçiş yaparken artık belirli bir yoğunlaşma süresine sahip olacak. Bu şampiyon artık Işınlan büyüsünü takip edemeyecek. Kazandırdığı değişken güç yükseltilecek.
    • E yeteneğinin bekleme süresi azaltılacak, harcadığı mana miktarı yükseltilecek, can yenileme miktarı yükseltilecek, hareket hızı etkisi düşürülecek, saldırı hızı kazandıracak ve güçlendirmelerin etkisi daha uzun sürecek.
  • Braum’un kazandığı can miktarı 540+98’e yükseltilecek. Her seviyede kazanılacak can miktarı yükseltilecek.
    • W yeteneğinin bekleme süresi 12-8 saniye olarak değiştirilecek. Mana kullanım bedeli düşürülecek. Dost şampiyona kazandırılan zırh ve büyü direnci sabit değere çekilecek. Kendisine kazandırdığı zırh ve büyü direnci yükseltilecek.
    • R yeteneğinin taban hasarı yükseltilecek.
  • Karma’nın E yeteneğiyle kazandırdığı kalkan miktarı 80-200 seviyesine çıkarılacak.

Önümüzdeki zamanlarda bu yenilikler oyuna eklenmiş olacak. Senin yenilikler ve değişiklikler hakkında beklentilerin neler? Dilersen yorum yaparak kendi fikirlerini paylaşabilirsin. Ayrıca listeyi ve bilgileri beğendiysen onu arkadaşlarınla paylaşmayı lütfen unutma. Bu şekilde bana destek olabilirsin.

Yorum Yap