League of Legends 9.20 yama analizi

LoL 9.20 yama analizi sayesinde Shaco, Viktor, Garen ve diğer şampiyonlarda yapılan değişikliklerin metaya etkilerini kolayca öğrenebilirsin.

League of Legends 9.20 yaması belirli önemli değişiklikleri beraberinde getirdi. 9.20 yamasıyla birlikte gelen ve oyuna en etki eden değişikliklerle ilgili detaylı bilgileri bu yama analizinde bulabileceksin. Şampiyonlar, eşyalar ve haritanın kendisi gibi alanlarda yapılan değişikliklerin ne anlama geldiğini kolayca öğrenebilirsin. Ayrıca tüm bunlar doğrultusunda metanın nasıl şekillendiğini anlayabilirsin.

9.20 yama analizi ve yama özeti

League of Legends 9.20 yaması değişikliklerini yakından anlayabilmek için öncelikle elbette orijinal yama notlarına göz atman gerekir. Ben bunlarla uğraşmak istemiyorum diyorsan aşağıdaki bilgiler kısa bir özet şeklinde sana neler olup bittiğini anlatacaktır. Metanın şekillendiği doğrultuyu görebilmek için 9.20 yaması meta şampiyonlar kısmına göz atarak meta şampiyonlar listesini inceleyebilirsin.

  • Üst Koridor
    • Bir önceki yamaya göre çok bir değişiklik olduğunu söylemek mümkün değil.
    • Riot Games uzun bir aradan beri buradaki menzilli şampiyonların kullanılabilirliğini artırmak için çaba gösteriyor.
    • Bunun bir sonucu olarak üst koridorda çok fazla çeşitlilik oluştuğunu söylemek mümkün. Nişancılar, tanklar, büyücüler, taşıyıcılar ve dövüşçüler gibi çok farklı stilde şampiyon seçimi yapabilirsin.
  • Orman
    • Ormanda meta baskın potansiyeline göre değişkenlik gösteriyor.
    • Daha fazla baskın yapan ve bu konuda daha fazla başarılı olan şampiyonlar ön planda.
    • Orman bölgesinde özellikle Krug kampını sürekli temizlemek ve bekleme süresinde tutmak çok önemli. Buradan gelecek ekstra deneyime fazlasıyla ihtiyacın olacaktır.
    • Sadece 3. seviyeye kadar sürekli ormanda kalmalı ve bunun ardından bol bol baskın denemelisin. Haritada baskı kurabilmek fazlasıyla değerli.
  • Orta Koridor
    • Orta koridorda meta ilk defa pek değişmedi. Buradaki şampiyonların maçlara yüksek etki göstermesi beklenen bir durum.
    • Özellikle haritada gezinmeyi seven şampiyonlar ön planda. Bu açıdan çeşitli şampiyonların tekrar metaya girdiğini görebilmek mümkün.
    • Kontrol büyücülerinde biraz hareketlenme oldu ama devam gelmedi. Haritada gezmeyi seven şampiyonlar varken bunların pek başarılı olabileceğini söylemek maalesef mümkün değil.
  • Alt Koridor
    • Rekabetçi düzeyde oyunları pek dikkate almamak gerek. Orada sürekli Xayah görüyoruz ama Xayah standart oyunlar için seçilebilir seviyede değil.
    • Bunun yerine Caitlyn’e yönelmeni öneririm. Bu şampiyonu sen seçmezsen rakibin seçecek ve fark yaratacaktır.
    • Cailtyn’in yükselişte olması nedeniyle dikkatli olman gerek. Caitlyn karşısında seçilebilecek doğru şampiyonlara yer vermelisin. Bu açıdan Caitlyn counter konusunda bilgi sahibi olmak önemli.
  • Destek
    • Destek şampiyonları bakımından güçlü sayılabilecek pek çok şampiyon mevcut ama sadece birkaçı çok iyi durumda.
    • Bu yama kapsamında bulunduğun ligden yukarı çıkmak istiyorsan mutlaka en iyiler arasından seçim yapmalısın.
    • Koridor aşamasında kartopu etkisini hissettirebilecek bir destek şampiyonu seçmeli ve koridor aşamasında agresif bir oyun stiline sahip olmalısın.

Şampiyon: Blitzcrank (Nerf)

“9.19’da getirdiğimiz ilave menzil hoşumuza gitse de şampiyon şu anda fazla güçlü.”

Taban zırh ve zırh büyüme oranı azaldı.

  • Zırh değerinde yapılan değişiklik pek bir anlam ifade etmiyor. Rakibi çekebildiğin sürece hala çok iyi durumda olacaksın.
  • Bu şampiyonla iyi oynayan biriysen değişiklikleri görmezden gelebilirsin.

Şampiyon: Garen (Buff)

Garen“Şanlı kahramanımıza büyük değişiklikler getiriyoruz. Bunlardan biri de ultisinin Baş Kötü mekaniğini kaldırmak. Hem Garen oyuncuları hem de rakipleri tarafından hoş karşılanmayan bu mekanik, şampiyonun oynanışını pek sağlıklı bir hale getirmiyor, Garen’in hedef belirlerken sahip olması gereken kontrolü elinde alıyor ve sık sık başarısız olmasına yol açıyordu.

Ayrıca şampiyonun pasifini temizliyor ve diğer ezergeçerlerin kullanabildiği Yenilmez rününün yüklerinden faydalanmasını sağlıyoruz. Tabii daha fazla eşya seçeneğiyle birlikte artık Garen’i oynarken hep aynı yolu izlemek zorundaymışsınız gibi de hissetmeyeceksiniz.”

Pasif yenilenmesi daha güvenilir. W artık ilk 0,75 saniye boyunca ilave hasar azaltma yerine kalkan veriyor. E’nin dönme sayısı artık saldırı hızıyla birlikte artıyor. R artık her zaman gerçek hasar veriyor; Baş Kötü pasifi kalktı.

  • Değişikliklerde temel noktalara odaklanmak çok daha doğru. İlk olarak saldırı hızı büyümesine dikkat etmek çok önemli. Sadece Q yeteneği değil E yeteneğinin saldırı hızından destek aldığını bilmek gerek.
  • Bu değişiklikler onun oynanış stilini değiştirecek. Oyunun orta evresinde tanklar karşısında daha güçlü olacak ve en önemlisi çok daha iyi bir ayrık ittirme şampiyonu olacak.
  • Değişiklikler klasik eşya dizilimini kesinlikle etkileyecek. Bu açıdan ciddi değişiklikler olacağını söylemek mümkün. Üçlü Kuvvet (Trinity Force) eşyasını bol bol görebiliriz.

Şampiyon: Ivern (Buff)

“Birden fazla normal saldırı menziline ayak uydurma zorunluluğunu kaldırarak, Ivern’ü oynaması daha kolay (ve daha güçlü!) bir hale getiriyoruz.”

Artık menzilli bir şampiyon. W artık saldırı menzilini arttırmıyor.

  • Bu değişiklik ile o artık menzilli bir şampiyon olacak. Artık daha fazla seçilmesini bekliyorum.
  • Kamptan kampa geçiş yapma becerisini kullanmaya devam edebilirsin.

Şampiyon: Lissandra (Buff)

Lissandra“Anlık hasar veren ve savaş başlatan büyücü kimliğini, profesyonel düzeydeki gücüne dokunmadan ön plana çıkarıyoruz.”

Pasifin ve W’nun hasar oranı arttı.

  • Bu şampiyonun biraz daha güçlü olacağını söylemek mümkün ama çok bir şey beklememek lazım. Uzun zamandır güçsüz durumda olduğunu unutmamak gerek.
  • Yapılan değişikliklerin tamamı takım savaşlarını etkileyecek nitelikte. Dolayısıyla bu alanda daha fazla değişiklik beklemek çok daha doğru olacaktır.

Şampiyon: Pantheon (Nerf)

pantheon“Pantheon yüksek beceri düzeyindeki oyunlarda en çok tercih edilen şampiyonlardan biri olmaya devam ediyor. Bu düzeydeki dereceli oyunlarda daha etkili olduğu için de erken safhalardaki hasarını bir miktar azaltıyoruz. Ha, bir de giderilen hata var tabii!”

Q’nun taban hasarı ileri yetenek seviyelerinde azaldı.

  • Getirilmiş olan bu değişiklik onu biraz etkileyecek. Özellikle koridor aşamasındaki agresif stili biraz sekteye uğrayabilir.
  • Rekabetçi ortamda bile seçilmesine engel olunan bu şampiyonu dikkate almak gerek. Seçme şansın varsa seçmelisin.

Şampiyon: Qiyana (Nerf)

“Qiyana’nın takas hasarını hedef alıyoruz. Bu hasar özellikle de şampiyon 3. seviyeye ulaştığında, beklenmedik ölçüde yüksek ve onu erken safhalarda fazlasıyla baskın kılıyor.”

Q’nun taban hasarı ilk yetenek seviyelerinde azaldı.

  • Bu şampiyon çıktığından beri büyük bir problem durumunda. Bir türlü durumu rayına oturtulmuş değil. Orta koridorda çok güçlü ama orman bölgesi için hala problemleri var.
  • Yapılan bu değişiklikler özellikle 3. seviye olduğunda yapacağı topyekun hamlelere engel olacak diyebilirim.

Şampiyon: Shaco (Buff)

“Yenileme sonrası Shaco’nun hem oynayış tarzı hem de kimliği önemli ölçüde değişti ve sonuç olarak oynanıştan el edilen kazançlar en iyi ihtimalle belirsizdi. Rakipleriyle daha rahatça etkileşime girebilmeli ama özellikle de erken safhalarda bunu başaramıyor. Bu değişikliklerle birlikte verdiği hasarı sadece ileri safhalarda arttırmaktan ziyade, bunu oyunun tamamına yaymayı hedefliyoruz.

Ayrıca hem daha yaygın görülen SG dizilimlerini hem de nadiren karşılaştığımız YG dizilimlerini farklı oynayış tarzları olarak desteklemeye devam etmek istiyoruz. Dolayısıyla E’sinin hasar türünü değiştirdik ve oyuncuları Shaco’nun yeteneklerini farklı şekilde kullanmaya teşvik etmek için bazı oranlarda ayarlamalara gittik.”

W kutuları artık alan etkili. Erken safhalarda daha fazla hasar, ileri safhalarda daha az hasar.

  • Çok fazla değişiklik var ama önemli olanlara odaklanmak çok daha mantıklı. Genel olarak Shaco artık saldırı gücü odaklı bir şampiyon olacak.
  • Oyunun erken evresinde çok daha güçlü olacağını söyleyebilirim. Bunun sebebi baskın potansiyelinin aşırı güçlü olmasıdır.
  • Oyunun erken evresinde kampları daha iyi temizleyebileceği için yetenek seçimlerinde değişim olacak. Bu daha fazla baskın ama aynı zamanda daha fazla farm anlamına gelecek.

Şampiyon: Sona (Buff)

Sona“Güçlendirilmiş normal saldırısının ne zaman geleceğinin daha kolay anlaşılabilmesi için bir yaşam kalitesi değişikliği getirdik.”

Potansiyel yaşam kalitesi değişikliği yapıldı.

  • Bu değişiklik sonrasında Sona artık çok daha kolay kullanılabilir bir şampiyon olacak.
  • Kullanım miktarında değişiklik olup olmayacağını kestirmek pek kolay değil.

Şampiyon: Varus (Buff)

Varus“Varus’un gücünü genel olarak arttırıyoruz.”

Taban SG arttı; diğer nitelikler yuvarlandı.

  • Gelen bu değişikliklerin önemli olduğunu söyleyebilmek mümkün ama etki anlamında pek bir şey beklememek gerek.
  • Kazanma oranında bir nebze olsun kıpırdama bekliyorum ama metaya etkisinin olacağını düşünmüyorum.

Şampiyon: Viktor (Buff)

“Viktor’un genel olarak zayıf olan W ve R yetenekleri için daha ilgi çekici Eklentiler getiriyoruz ve manasına olan bağlılığını bir miktar azaltıyoruz.”

Q artık Viktor’un manasıyla birlikte güçlenmiyor. W Eklentisi artık diğer yeteneklerin yavaşlatma etkisi uygulamasını sağlıyor. R artık daha hızlı tetikleniyor ve daha hızlı hareket ediyor.

  • Bu şampiyon için bilinmesi gereken çok net bir durum var. Riot Games onun hiçbir şekilde üst koridorda seçilmesini istemiyor.
  • Yapılan tüm değişiklikler bunun bir yansıması. Viktor build seçeneklerinde çeşitli değişiklikler olacak.
  • Özel yeteneğinde yapılan değişiklik oldukça olumlu. Şampiyon ölse bile yetenek etkisini göstermeye devam edecek.

Eşya: Demir Solari’nin Broşu

“Özellikle de daha az alan etkili anlık hasar veren şampiyonların olduğu bir metada, Demir Solari’nin Broşu’nun kullanım alanlarını genişletmeye çalışıyoruz. Bu değişiklik aynı zamanda Demir Solari’nin Nişanı için de geçerli!”

Aktif kalkan güçlendi.

  • Bu değişiklik sayesinde söz konusu eşyanın artık üçüncü sırada değil ikinci sırada seçileceğini söylemek mümkün.
  • Uzun zamandır problemli olan eşyalar arasındaydı ve sürekli değişiklik almak zorunda kalmıştı. Son değişiklik ile oyunun erken evresine etki etmeyi başaracak.

Umarım bu içerik League of Legends için çıkarılmış olan 9.20 yaması değişikliklerini anlama konusunda sana yardımcı olmuştur. Rehberi beğendiysen aşağıdan puan verebilir, arkadaşlarınla paylaşabilir, sorularını ve düşüncelerini yorum yaparak bana ulaştırabilirsin.

Yorum Yap